Štampa

Pojam kardiomiopatija se odnosi na različite bolesti srčanog mišića. Ove bolesti imaju mnogo uzroka, znakova i simptoma. Isto tako, mogućnosti lečenja se razlikuju. U većini slučajeva kardiomiopatija uzrokuje da srčani mišić postane zadebljan i odlikuje se, najčešće, većom krutošću. U ređim slučajevima obolelo tkivo srčanog mišića zamenjuje se ožiljnim tkivom.

Kako se kardiomiopatija pogoršava, srce postaje slabije u funkcionalnom smislu. Srce postaje manje sposobno da pumpa krv po telu. Istovremeno se i normalna električna aktinost srca menja tako da se odlikuje nepravilnim srčanim radom. Rezultat može biti nastanak i razvoj srčanog zatajenja (srčana slabost) ili nepravilni otkucaji srca koji se nazivaju aritmijama. Oslabljeno srce takođe može izazvati i druge komplikacije, poput problema sa srčanim zaliscima.

Osnovni tipovi kardiomiopatija

Osnovni tipovi kardiomiopatija uključuju: dilatativnu, hipertrofičnu i restriktivnu kardiomiopatiju.

kardiomiopatija vrste i podela

Neke druge vrste kardiomiopatije nazivaju se „neklasifikovanom kardiomiopatijom“. Još jedan oblik je „kardiomiopatija izazvana stresom“, poznata i kao sindrom slomljenog srca. Kardiomiopatija se može „steći“, što znači da se razvija zbog druge bolesti, stanja ili uzroka. Ili se kardiomiopatija može „naslediti“, što znači da je gen za bolest prenešen od roditelja. U mnogim slučajevima uzrok kardiomiopatije nije poznat. Kardiomiopatija može zahvatiti sve starosne grupe, mada je verovatnije da određene starosne grupe imaju učestaliju pojavu pojedinih vrsta kardiomiopatija.

Simptomi

U ranim fazama kardiomiopatije možda neće biti znakova ili simptoma. Kako bolest napreduje, obično se pojavljuju znaci i simptomi, koji podrazumevaju sledeće:

Tegobe se pogoršavaju ukoliko se bolest ne leči. Kod pojedinih osoba se stanje pogoršava brzo; kod drugih će bolest imati protrahovan tok.

Uzroci

Uzrok kardiomiopatije često ostaje nepoznat. Međutim, kod značajnog broja bolesnika, kardiomiopatija nastaje kao posledica urođene ili stečene bolesti. Faktori koji dovode i doprinose nastanaku i razvoju stečenog oblika kardiomiopatije uključuju:

Lečenje

Lečenje - koje može da uključuje primenu lekova, mehaničku cirkulatornu potporu (VAD terapija) ili, u teškim slučajevima, i transplantaciju srca - zavisi od vrste kardiomiopatije i koliko je bolest uznapredovala.