Jedno zanimljivo i vrlo značajno pitanje postavljaju pacijenti kada se otpuštaju na kućno lečenje ili prilikom prve kontrole nakon operacije na srcu. Pitanje se odnosi na potrebu i sigurnost dobijanja vakcine protiv gripa.

Vakcine štite nas i one oko nas od širokog spektra zaraznih bolesti. U ovo doba godine najvažnija je vakcina protiv gripa. Svaka osoba koja nema kontraindikacije bi trebalo da bude vakcinisana protiv gripa, to je naša najbolja zaštita od gripa.

Vakcinisanje se odnosi i na one koji su imali operaciju srčanih zalistaka ili neku drugu operaciju na srcu. Vakcina protiv gripa ni na koji način neće uticati zalistak koji je implantiran niti na bilo koji drugi aspekt vaše operacije. Osnovna svrha vakcine je da vas zaštiti od virusa gripa onda kada ste najosetljiviji, a to je u periodu posle operacije dok je vaše opšte stanje, ali i vaš imuni sistem oslabljen.

vakcina za grip

Zašto je vakcina protiv gripa važna za srčane bolesnike?

Ako ste srčani bolesnik, veća je verovatnoća da ćete razviti komplikacije od gripa - uključujući upalu pluća, respiratornu insuficijenciju, srčani udar i smrtni ishod. Gripa, takođe, može pogoršati postojeću srčanu slabost, dijabetes, astmu ili druga već postojeća stanja.

Ako živite sa ili negujete nekoga ko je srčani bolesnik, preporučuje se da i vi dobijete vakcinu protiv gripa. Vakcinisanje pomaže smanjenju rizika od infekcije kako za sebe tako i za one oko vas.

Da li je vakcinisanje bezbedno ako imam srčane bolesti?

Vakcina protiv gripa sigurna je za većinu ljudi koji imaju srčane bolesti.

Međutim, vakcina protiv gripa u obliku nazalnog spreja (FluMist) se ne preporučuje osobama sa srčanim bolestima. Za razliku od klasične vakcine protiv gripa, vakcina u obliku nazalnog spreja se pravi živim virusom. Potrebno je još istraživanja da bi se utvrdila njegova bezbednost kod ljudi koji imaju srčane bolesti.

Vakcine protiv gripa obično se ubrizgavaju iglom u nadlakticu. Pojedini ljudi mogu razviti privremene neželjene efekte, poput blage boli na mestu ubrizgavanja, bolova u mišićima ili blage groznice.

Pre vakcinisanja razgovarajte sa lekarom ako ste:

• Alergični na jaja
  • U prošlosti imali ozbiljnu alergijsku reakciju na vakcinu protiv gripa
  • Imate istoriju Guillain-Barre sindroma koji se razvio nakon što ste se vakcinisali
  • Dobijete temperaturu kada se vakcinišete

vakcina za grip i kardiovaskularni bolesnici